Interview: Frits Huffnagel uit seizoen 12

Molloten,

Het is tijd voor een interview met een ex-Mol-kandidaat. We hebben een oud-kandidaat wat vragen gesteld. Deze eerste keer hebben we iemand geïnterviewd die een paar seizoenen terug meedeed aan Wie is de Mol?. Deze kandidaat speelde het spel mee in het eerste presentatieseizoen van Art Rooijakkers: seizoen 12. We spreken Frits Huffnagel.

frits

Frits in aflevering 1.

Frits, stel je zelf even voor.
Ik ben Frits Huffnagel en ik ben 46 jaar oud. Ik woon in Amsterdam en Den Haag. Ik ben ondernemer (ZZP’er) van beroep. Ik adviseer over citymarketing & communicatie, presenteer voor BNR en Omroep West, ben voorzitter van twee brancheverenigingen en ben regelmatig dagvoorzitter of discussieleider op zeer uiteenlopende bijeenkomsten. Daarnaast doe ik vrijwilligerswerk, zo ben ik onder andere ambassadeur van Save the Children.

Hoe heb je jezelf voorbereid op het avontuur?
Ik was al groot fan van het programma dus wilde heel graag meedoen. Veel voorbereidingstijd had ik niet want ik was de weken voor de opnames nogal druk, maar ik kende het programma zeker wel!

Wat was je persoonlijke hoogtepunt? 
Mijn hoogtepunt was – zoals velen wel zouden kunnen raden – de opdracht in het Höfdi-huis op IJsland. We moesten daar namelijk onderhandelen over het lot van William en Marit op historische ondergrond. Michaël Gorbatsjov en Ronald Reagan hebben daar eveneens onderhandeld over het verminderen van het aantal kruisraketten en daar is het begin van het einde van de Koude Oorlog gemaakt.

Wat was je persoonlijke dieptepunt?
In het Höfdi-huis werd naast de historische ondergrond de pot helemaal leeggespeeld. Een kandidaat hield zich toen niet aan de afspraak. Dat was echt geen fijne situatie. Daarnaast is natuurlijk mijn afvallen in aflevering 6 een enorm dieptepunt geweest.

Welke kandidaten uit vorige seizoenen vond je leuk?
Ik vond uit voorgaande seizoenen Dennis Weening, Tim Akkerman en Patrick Stoof hele leuke deelnemers. Twee jaar terug vond ik Carolien Borgers, Daniël Boissevain en Kees Tol ook hele leuke kandidaten.

Frits tijdens zijn afvallen in aflevering 6.

Welke opdracht uit je eigen seizoen vond je het leukst?
De opdracht in het western-dorp waarbij we met laserguns moesten schieten, de opdracht met de paintballguns op de brug en de opdracht waarbij we woorden moesten doorseinen naar de kandidaten in de speedboot. Dat waren voor mij – naast de opdracht in het Höfdi-huis – heel erg speciale opdrachten.

Hoe zou je, terugkijkend op het avontuur, je kijk op de Mol beschrijven?
Ondanks alle waarschuwingen van te voren ben ik helaas toch in een tunnelvisie terecht gekomen.

Met wie kon je het beste opschieten in de serie?
Ik kon het beste opschieten met William Spaaij, die een aflevering na mij het spel moest verlaten.

Hoe moet je volgens jou het spel spelen als Mol om niet ontdekt te worden?
Je moet juist af en toe je best doen wanneer je door hebt dat anderen aan het mollen zijn, dat brengt iedereen maximaal in de war.

Wie zou jij nog wel eens in Wie is de Mol? willen zien?
Ik zou het heel leuk vinden als Jan Smit, Jamai Loman of Jim Bakkum een keer mee zou doen aan Wie is de Mol? in de toekomst.

Wat was je mening over het programma?
Het is één grote mindfuck, omdat werkelijk niets is wat het lijkt. Soms is juist iets precies wat het lijkt, maar geloof je daar niet meer in. Alles loopt door elkaar heen en je moet erg scherp zijn om goed uit de verf te komen.

Zou je nog iets over je deelname willen zeggen?
Het was een fantastisch om mee te doen. Een geweldige ervaring en ik zou het morgen zò weer doen.

Tot zover het interview met Frits Huffnagel, kandidaat uit seizoen 12. Binnen twee weken plaatsen we weer een nieuw interview, met Carolien Borgers uit seizoen 13 dit keer. Stay tuned!

Graafgroeten,
MollootBlog

Reageer...

